Ostatni dzień stycznia

Witam i przepraszam z powodu zeszłotygodniowej nieobecności. W chwili dodawania wpisu wysiadł mi prąd, unieruchamiając jednocześnie internet. Tak. Ogrzewanie nie działało przez godzinę. Na dworze było -30 stopni.

W rejonie Zakopanego zeszła lawina – dowiedział się portal Gazeta.pl. Lawina zeszła ze Pośredniego Goryczkowego Wierchu, porywając dwie osoby. Jedna z osób jest przysypana śniegiem. Na miejsce udali się ratownicy TOPR.

gazeta.pl
Pośredni Goryczkowy Wierch to nazwa niemal tak chwytliwa jak ta, no… Czomolonulamungma. Albo jakoś tak.

Przeciwko „bezzasadnemu zwiększaniu pensum i zmuszaniu do wykonywania pracy bez dodatkowego wynagrodzenia” protestują członkowie Towarzystwa Nauczycieli Szkół Polskich (TNSP). Chodzi im o dodatkową godzinę pracy nauczycieli, tzw. karcianą, która ma być przeznaczona na udzielanie dzieciom dodatkowej pomocy, pogłębianie ich zainteresowań czy na zajęcia opiekuńczo-wychowawcze.

gazeta.pl
U mnie w szkole nauczyciel religii prowadzi w tym czasie zajęcia z gier wojennych.

Znowu wielkie emocje w meczu polskich piłkarzy ręcznych. Polacy przegrali walkę o brązowy medal. Szaleńcza pogoń, by odrobić w drugiej połowie osiem bramek straty zakończyła się niepowodzeniem. Islandia wygrała 29:26.

gazeta.pl
Nie dość, że z Chorwacją przegrali, to pokonali ich nawet mieszkańcy państwa, które było bankrutem. Hańba.

Europa wychodzi z kryzysu pobijana, z garbem długów i perspektywą chronicznego deficytu finansów publicznych. Rządy już wiedzą, że czeka nas wiele chudych lat.

gazeta.pl
Chude lata i grubi ludzie. O, przepraszam, otyli. Gdzie tu równowaga?

Nie ma pieniędzy w bankomatach, w sklepach ceny są coraz wyższe, nie ma prądu, kończy się żywność – o sytuacji pod Machu Picchu w Peru opowiadała w rozmowie z portalem tvn24.pl Anna Królicka, która utknęła tam wraz z narzeczonym z powodu ulew.

tvn24.pl
A za 5000 lat naukowcy będą się głowić, czemu niektóre skamieniałości są kilka tysięcy lat młodsze od innych.

Kilkunastu bezdomnych z krajów Europy Środkowo-Wschodniej, w tym Polacy, od miesięcy koczuje w pasażu w centrum Brukseli, przykuwając uwagę belgijskich mediów. Informację o bezdomnych Polakach podawały brukselskie stacje radiowe; w czwartek trafiła ona do serwisu wideo narodowej agencji prasowej Belga.

wp.pl
Nasze miejsce w Europie.

Idą roztopy. Utoniemy. I w dodatku ja mam już ferie. A Wy być może nie.

Komentarze 2 to “Ostatni dzień stycznia”

  1. a ja mam, a ja mam!

  2. Krowokrad Says:

    A ja mam cały czas. Nawet miałem pojechać do Szwajcarii, ale o tym wam napiszę może nawet jutro. W ferie nie ma co przestrzegać systemu.

Skomentuj

